lördag 17 april 2010

Kärlek


För en tid sedan så var jag på ett bröllop, ett vackert och härligt bröllop. Det är alltid en speciell känsla som infinner sig i kroppen när man befinner sig i kyrkan. Så är det i varje fall för mig. Jag kan inte beskriva känslan mer än att den är en blanding både av lycka och sorg...så motsägelsefullt..men det är väl därför det känns annorlunda... när prästen läser ur höga visan..."men störst av allt är kärleken" då känner jag mig som Lilleskutt i bänkraden...tårarna sprutar ut (ni kommer väl ihåg hur Lilleskutt gråter) och ändå är det ju lycka man känner. Konstigt hur man regerar på olika saker.. KÄRLEKEN är ju härlig..Eller hur!!??

""Att älska är större"
Jag behöver din famn att gömma mig i,
Jag behöver din famn mot min melankoli,
Jag behöver dina drömmar då mina inte räcker till
och jag behöver din vilja de dagar jag ingenting vill,
Jag behöver din tröst en natt som den här och nog är det tröst att du håller mig
kär..
Lisa Ekdahl


På bröllopet läste jag och min sambo en text för brudparet, den löd så här..

Han kanske är den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på vår jord,

Hon kanske är den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje lilla sak han gör..i varje liten tanke,

De tycker sig höra en underton i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det hos den andre...
Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen..

Han har förstått
Hon har förstått
- Därför är vi här idag.


Slå ett slag för kärleken idag!! kramar Lilla Strandkulla

2 kommentarer:

  1. Å, så fint du skriver.
    Jag känner oxå en speciell känsla i kyrkan, nån slags vördnad för livet.
    Det är verkligen sant, man vill båda gråta och vara glad...

    Era vänner måste ha känt stor tacksamhet när ni läste den fina dikten på deras bröllop, den var verkligen sann oxå...

    Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, störst av allt e kärleken!

    Jag blir oxå så rörd när jag är på bröllop!! Jag håller med dig fullt ut,

    vi slår ett slag för kärleken idag... imorgon....
    å för alltid! <3

    SvaraRadera

Hej lämnna gärna ett litet avtryck!!!