måndag 12 april 2010

Pysselhörna



Hej på er igen!!! solen skiner ut och ett vårskrik är ett måste!! eller hur. Min loppistur i helgen var inte lyckad. Fick inte med ett enda fynd hem. TRÅKIGT.
Visar istället lite bilder på min pysselhörna. Skrivbordet har jag ju fyndat på loppis tidigare för 175kronor om jag inte minns fel. Måste bara berätta att jag ändå fyndat i helgen men inte på loppis. Jag skrev ju tidigare om min passion för monogram och kom då i helgen på att jag minnsann skulle brodera egna monogram..Hur svårt kan det vara tänkte jag. Glad i hågen åkte jag iväg till min farmor och farfars hus.. för där finns det mesta..visst hittade jag broderi grejor, men jag hittade något ännu bättre. En blåvit Gustavsbergs soppterrin, utan lock, men vad gör väl de?? Den riktigt ropade efter mig och gömde sig bakom en fåtölj..såklart den fick följa med mig hem. Har inte tagit någon bild ännu men det kommer.. Fynda kan man göra på olika sätt eller hur!! Broderiet gick det inge vidare med. Det var inte så svårt men tappade intresset efter fem minuter..nej! jag fortsätter nog att köpa mina monogram..

ha en underbar kväll önskar Lilla Strandkulla

1 kommentar:

  1. Hihi... jag känner igen mig i det där med att tappa intresset ;)
    Så himla fint skrivbord! Jag letar med ljus och lykta efter något liknande! Vilket pris du fick det för!, det är ju halva glädjen när man hittar nåt så fint för ett sådant pris tycker jag.
    Väntar med spänning på att få se soppterrinen!

    Tack oxå så mycket för dina ord!

    *Kram*

    SvaraRadera

Hej lämnna gärna ett litet avtryck!!!