torsdag 8 april 2010

Pålle



När jag var liten var jag ofta hos min farmor och farfar och hälsade på. Farmor gick ofta på auktion och fafar var oerhört duktig på att tillverka olika saker i trä. I deras hus fanns något som vi kallade för affärslokalen, eftersom det en gång i tiden var en affär där och fortfarade finns det stora skyltfrönsten kvar. I affärslokalen fanns en öppen spis och på den kommer jag ihåg att det alltid har stått en grå häst gjord i trä. Den hästen gjorde min farfar till min pappa när han var liten. Jag har alltid gillat hästen och har tänkt fråga farfar i många år om jag kunde få hästen till min son...men åren gick och så blev inte fallet.. men förra våren var jag av en händelse nere i denna äffärslokal och fick då syn på hästen. Jag frågade då fafrar om hästen kunde få komma hem till mig i stället och det fick den så klart.. farfar har alltid velat ge bort saker som han gjort själv.. nu bor den fina hästen i mitt matrum. Kanske den kan bli leksak till en lite pojke eller flicka igen!!
Jag fick också gamla porträttfoton på mina släktingar av min farfar. Jag har skrivit på baksidan så att det inte ska glömmas bort vilka det är på fotografierna. Det är så fina svarvita foton med bruna ramar.. visar de en annan dag..

ha en undebar kväll önskar Lilla strandkulla

1 kommentar:

  1. Dina pållar är så fina.....å alla bär på en historia... tänk om de kunde berätta allt de varit med om.....
    Stor kram!

    SvaraRadera

Hej lämnna gärna ett litet avtryck!!!